U moet Javascript inschakelen om deze website te bezoeken.
U probeert deze website te bezoeken via Internet Explorer.
Deze website ondersteunt Internet Explorer niet.
Vanaf 2019 adviseert Microsoft aan Windowsgebruikers om te stoppen met het gebruik van Internet Explorer als standaard webbrowser.
Overweeg om één van de volgende gratis browsers te downloaden op uw Windowscomputer:
Wij hopen u gauw te mogen verwelkomen op Openluchtmuseum.nl!
Tickets & Toegang
Moet ik van tevoren online tickets bestellen?
Je hoeft van tevoren geen ticket online te bestellen. Tijdens drukke periodes, zoals vakanties, kan het wel handig zijn om van tevoren een dagticket te reserveren online. Zo weet je zeker dat je het museum kunt bezoeken op de door jou gewenste dag.
Wat moet ik doen als ik toch niet op de gereserveerde dag het museum kan bezoeken?
Heb je een ticket aangeschaft via de website van het Openluchtmuseum? Dan kun je er voor kiezen om de datum van je bezoek te wijzigen, dit kun je zelf regelen door op de link in je bevestigingsmail te klikken. Wil je je ticket annuleren? Dan kun je contact opnemen met Ticketcounter via info@ticketcounter.nl. Parkeertickets blijven het hele jaar geldig.
Moet ik mijn online gekochte ticket uitprinten?
Als je via de website van het Nederlands Openluchtmuseum je ticket koopt, kan dit online ticket gescand worden bij de museumentree. Het is niet nodig om je ticket uit te printen. Zorg er wel voor dat de helderheid van je telefoon op maximaal staat en dat de barcode goed zichtbaar is.
Ik wil graag het museum bezoeken en ik ben in het bezit van een actievoucher of kortingsvoucher. Kan ik daar gebruik van maken?
Ja, je kunt gebruik maken van de korting die op je voucher staat. Neem je actievoucher mee naar het museum. Het toegangsticket koop je aan de kassa van het museum.
Kan ik mijn gekochte ticket(s) ook annuleren?
Ja. Je kunt je tickets annuleren via de ontvangen bevestigingsmail of door een mail te sturen naar info@ticketcounter.nl.
Wat moet ik doen als ik toch niet op de gereserveerde tijd of dag de workshop in de ambachtenwerkplaats kan bezoeken?
Heb je een workshop geboekt via de Openluchtmuseum website? Dan kun je er voor kiezen om de datum of tijd van je workshop te wijzigen, dit kun je zelf regelen door op de link in je bevestigingsmail te klikken. Het is niet mogelijk om je ticket te wijzigen naar een andere workshop. Wil je je ticket voor een workshop annuleren? Dan kun je contact opnemen met Ticketcounter via info@ticketcounter.nl. Parkeertickets blijven het hele jaar geldig.
Kan ik met een VVV Cadeaukaart een ticket kopen?
Ja, dit is mogelijk bij de kassa van het museum. In de museumwinkel kan de kaart ook gebruikt worden. Het is echter niet mogelijk om op andere plekken in het museumpark met de VVV bonnen of kaart te betalen (bijvoorbeeld bij horeca punten).
Kan ik bij jullie een Museumkaart kopen?
Ja dat is mogelijk. Bij het Servicepunt bij de Entree kun je een Museumkaart aanschaffen. Deze Museumkaart kun je direct gebruiken voor een bezoek aan het Nederlands Openluchtmuseum.
Ik wil graag naar de Zomeravonden in het museum, moet ik een apart ticket kopen?
Voor de Zomeravonden geldt een speciaal avondtarief van €10,- voor volwassenen en kinderen vanaf 4 jaar. Kinderen t/m 3 jaar mogen gratis mee naar binnen. Heb je al een dagticket gekocht? Dan mag je natuurlijk ook in de avond blijven! Je hoeft geen apart ticket te kopen.
Kan ik met een Museumkaart gratis naar binnen?
Ja, met een museumkaart mag je gratis naar binnen. Het vertonen van de fysieke pas is hierbij verplicht.
Met hoeveel mensen mag ik naar binnen met een Vriendenloterij VIP-KAART?
Met De VIP-KAART van de Vriendenloterij krijg jij en één introducé gratis toegang tot het museum.
Hoe lang kan ik in het museum blijven?
Je kan met een ticket het museum de hele dag bezoeken. Onze openingstijden en ticketprijzen kun je vinden op onze pagina Openingstijden & toegangsprijzen