Diefstal of verlies

Voor het aanvragen van een vervangende kaart neem je rechtstreeks contact op met de Stichting Museumkaart: 0900 – 40 40 910 (35 cent per gesprek). Doe dit zo spoedig mogelijk, want musea kunnen geen gratis toegang verlenen als de kaart niet gescand kan worden.

Ben je de Museumkaart voor Vrienden kwijt (verloren) of is deze gestolen, dan kun je een nieuwe (vervangende) kaart aanvragen. Deze nieuwe kaart heeft dezelfde geldigheidsduur als de originele kaart. De verloren/gestolen kaart wordt geblokkeerd zodat daarvan geen misbruik gemaakt kan worden door derden. 

Dit is dus de enige mogelijkheid om een vervangende kaart te bestellen bij diefstal of verlies. Je kunt geen vervangende kaarten meer bestellen bij het secretariaat van de vereniging Vrienden of bij de Informatiebalie van het Nederlands Openluchtmuseum.

De kosten voor een vervangende kaart bedragen € 4,95 per kaart. Dat bedrag geldt echter alleen als u het bedrag automatisch laat incasseren door de Stichting Museumkaart. De nieuwe kaart wordt u z.s.m. toegestuurd.

Wilt u met acceptgiro betalen, dan betaalt u € 1,50 extra en bedraagt de verwerkingstijd na betaling van de acceptgiro zo’n 2 weken.