03/04/13

Laadpaal elektrische auto rijp voor het Openluchtmuseu

Tijdens de Love to Load-campagne van The New Motion, Nudge en Opel Nederland konden duurzame consumenten online gewenste laadlocaties aanwijzen en hier vervolgens op stemmen. Het Nederlands Openluchtmuseum is hierbij uit de bus gekomen als een van de winnaars. Op 3 april 2013 zijn twee Lolo Smart laadpalen voor elektrische auto’s geplaatst op de parkeerplaats van het Openluchtmuseum.

Elektrisch rijden als onderdeel duurzaamheidsbeleid
Het stimuleren van elektrisch rijden past in het MVO-beleid dat het Openluchtmuseum sinds een aantal jaren bewust in haar bedrijfsvoering doorvoert. Naast afvalscheiding en energiebesparing, ontwikkelde en implementeerde het museum ook een aantal tailor-made oplossingen. Zo werd een efficiënt systeem van ‘stadsverwarming’ ontwikkeld voor de museale gebouwen.

Openluchtmuseum ontvangt wederom Gouden Green Key award
Op 7 maart j.l. werden tijdens een inspirerend congres over duurzaamheid de Green-Key certificaten voor 2013 uitgereikt. Milieucoördinator Paul van Kempen, van het Openluchtmuseum mocht wederom het gouden certificaat in ontvangst nemen van Annemarie Rakhorst, directeur van het bureau Search. De Green Key is hét internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche die serieus en controleerbaar bezig zijn met de milieuzorg op het bedrijf. Het Openluchtmuseum mag sinds juli 2011 de gouden Green Key voeren.